Rok szkolny 2024 – 2025
ogłoszenie o rekrutacji NAUCZYCIEL
Regulamin rekrutacji uczestników do projektu
Rok szkolny 2023 – 2024
O projekcie
ogloszenie-o-rekrutacji-NAUCZYCIEL-1
ogloszenie-o-rekrutacji-UCZEN-1 (3)
Regulamin-rekrutacji-uczestnikow-do-projektu-1
W dniach od 12- 16 lutego 2024r. grupa nauczycieli przedmiotów zawodowych i języka angielskiego zawodowego z Zespołu Szkół Nr 1 w Limanowej wzięła udział w szkoleniu job shadowing w Bolonii we Włoszech. Wyjazd odbył się w ramach akredytowanego projektu 2023-1-PL01-KA121-VET-000120397 w ramach programu Erasmus+, akcja kluczowa:1: Mobilność edukacyjna osób. Nauczyciele mieli możliwość obserwacji pracy we włoskich przedsiębiorstwach np.: Zahnotel Regina, Zahnhotel Tre Vecchi, czy Ristorante Matusel Bologna, poznali miejsca praktyk uczniów oraz metody edukacyjne dotyczące kształcenia zawodowego we włoskich firmach. Uczestnicy mobilności mieli także okazję do odwiedzenia szkoły zawodowej Instituto Manfredi Tanari, która posiada duże doświadczenie w realizacji projektów Erasmus+.: poznali sposoby kształcenia zawodowego młodzieży we Włoszech, sposoby motywowania uczniów podczas praktycznego kształcenia zawodowego , wymieniali się dobrymi praktykami. Cele job shadowing zostały zrealizowane. Organizacją przyjmującą we Włoszech była firma IFOM ( Instituto per la Formazione, l’Occupazione e la Mobilita Societa Cooperativa) w Bolonii.
Job shadowing nauczycieli Ekonoma we Włoszech
TOLO
Podsumowanie praktyk zawodowych uczniów techników w Grecji.
Od 3 do 30 kwietnia uczniowie klasy 4G i 4FH Zespołu Szkół Nr 1 w Limanowej przebywali na praktykach zawodowych w miejscowości Tolo w Grecji zorganizowanego w ramach akredytowanego projektu Erasmus+.
W ramach praktyk zawodowych w Grecji, uczniowie z obszarów hotelarstwa, gastronomii i handlu mieli wyjątkową okazję rozwoju swoich umiejętności w dynamicznym i ekscytującym środowisku międzynarodowym. Program praktyk zapewnił im nie tylko wiedzę praktyczną, ale również cenne doświadczenie międzykulturowe oraz umiejętności interpersonalne.
Uczniowie branży hotelarskiej mieli okazję poznać tajniki zarządzania hotelem w jednym z najpiękniejszych krajów śródziemnomorskich. Poprzez praktyczne zajęcia w recepcji, obsłudze pokoi, gastronomii oraz zarządzaniu, zdobyli niezbędną wiedzę i umiejętności nie tylko w obszarze obsługi klienta, ale również w zakresie organizacji i planowania. Dla uczniów z pasją do kulinariów, praktyki w greckich restauracjach były prawdziwą przygodą smaków i technik kuchennych. Pod kierunkiem doświadczonych kucharzy uczniowie mieli okazję zgłębiać tajniki przygotowywania autentycznych greckich potraw, a także eksperymentować z lokalnymi składnikami i tradycyjnymi recepturami. Praktyki te nie tylko rozwinęły ich umiejętności kulinarne, ale również kreatywność i elastyczność w kuchni. W sektorze handlowym, uczniowie mieli szansę poznać dynamikę rynku greckiego i międzynarodowego. Uczniowie realizowali zadania związane z obsługą klienta w branży turystycznej.
Warto dodać, że wszyscy pracodawcy naszych uczniów zarówno w hotelu, kuchni, czy w biurze podkreślali wysokie umiejętności naszych uczniów. A za co ich cenią? Za pracowitość, otwartość, profesjonalizm, łatwość uczenia się, dobą znajomość j. angielskiego, kulturę osobistą, chęci, czy ciekawość poznawania nowych rzeczy.
Oprócz pracy uczniowie mieli okazję spędzić czas na przepięknej plaży, a także wziąć udział w fantastycznych wycieczkach do Myken, Epidauros, Nafplio, Assini Acropilis , czy popłynąć statkiem na wyspę Hydrę, czy Spetses. Wszystkie doświadczenia związane z pobytem w Grecji uczniowie ocenili jako niezapomniane i ekscytujące.
Ekonom na praktykach zawodowych w Grecji
Rok szkolny 2022 – 2023
Ewaluacja-mobilnosci-na-podstawie-ankiety-ewaluacyjnej-przeprowadzonej-31
Osiagniecia-uczniow-dzieki-udzialowi-w-zagranicznych-praktykach-zawodowych
Podsumowanie-projektu-Erasmus-w-Ekonomie
Praktyki-zawodowe-na-Krecie-ciag-dalszy
Regulamin-rekrutacji-uczestnikow-do-projektu
KRETA
Ewaluacja mobilności na podstawie ankiety ewaluacyjnej przeprowadzonej 31
Osiągnięcia uczniów dzięki udziałowi w zagranicznych praktykach zawodowych
Podsumowanie projektu Erasmus w Ekonomie
Praktyki zawodowe na Krecie ciąg dalszy