Wygrany wyjazd do Włoch

Serdecznie gratulujemy uczennicy klasy IIb – Edycie Zelek – zwycięstwa w konkursie wiedzy o św. Stanisławie Kostce!Nagrodą główną była pielgrzymka do Włoch. Oto relacja laureatki konkursu z tej niezwykłej i pełnej niezapomnianych wrażeń podróży.

Parafia pod wezwaniem św. Stanisława Kostki w Sowlinach oraz nasza szkoła zorganizowały konkurs ,,Do wyższych rzeczy zostałem stworzony i dla nich pragnę żyć”. Pod koniec czerwca wzięłam udział w jego ostatnim etapie. Był to konkurs wiedzy o św. Stanisławie Kostce. Pytania nie należały do łatwych, więc udział w konkursie wymagał solidnego przygotowania. Ku mojej radości okazało się, iż zostałam jego laureatką. Nagrodą była ośmiodniowa pielgrzymka do Włoch, z której bardzo się ucieszyłam, ponieważ nigdy wcześniej nie byłam za granicą.

Mimo wielu obaw,  1 września,  wraz z pielgrzymami z parafii sowlińskiej, wyjechałam z Polski. Nie ukrywam, iż droga była bardzo męcząca, bo to przecież 16 godzin jazdy- ale daliśmy radę. Pierwszego dnia udało nam się zwiedzić przepiękną Wenecję oraz słoneczne Loreto. Kolejnego – odwiedziliśmy sanktuarium w Manopello. Jest tam niezwykła relikwia – płótno znane jako ”Chusta świętej Weroniki”. Następnie udaliśmy się do San Giovanni Rotondo. Jest to miejsce, w którym znajduje się grób św. Ojca Pio. Wrażenia nie do opisania!

Kolejnym punktem naszej wycieczki był Rzym, jednak po drodze odwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc, między innymi wzgórze Monte Cassino, gdzie złożyliśmy kwiaty na polskim cmentarzu. Był to bardzo gorący dzień.

Najbardziej zapadło mi w pamięci spotkanie z Ojcem Świętym w Watykanie podczas Audiencji Generalnej. Było to spełnieniem moich marzeń i rzecz nie do opisania.

Odwiedziliśmy także kościół pod wezwaniem św. Andrzeja na Kwirynale, w którym znajduje się cela śmierci i prochy św. Stanisława Kostki. Udało nam się nam też zwiedzić część ruin starożytnego Rzymu. Wieczorem zobaczyliśmy jeszcze Bazylikę św. Jana na Lateranie. Ten dzień przyniósł mi wiele wrażeń. We czwartek udaliśmy się do Watykanu i zwiedziliśmy Bazylikę św. Piotra, modląc się przy grobie św. Jana Pawła II. Następnie udaliśmy się na spacer po barokowej części miasta. Przeszliśmy obok słynnej fontanny di Trevi i na Plac Hiszpański. Ostatniego dnia udaliśmy się do Asyżu, gdzie nawiedziliśmy Bazylikę św. Klary i Bazylikę św. Franciszka. Bardzo mi się podobało to miasto – w szczególności jego budowle. Ostatnim miejscem, które odwiedziliśmy, była bazylika w Santa Maria degli Angeli. Był to ostatni dzień w tym cudownym miejscu.

Jestem bardzo zadowolona z tej pielgrzymki. Miałam okazję poznać wiele osób i miejsc, o których jest mowa na lekcjach. W życiu nie pomyślałabym, że przeżyję coś tak pięknego.  Mam nadzieję, że uda mi się tam jeszcze wrócić.

Wygrana w konkursie utwierdziła mnie w przekonaniu, że zawsze warto się uczyć.