REKRUTACJA 2025/2026 - INFORMACJE
ul. Piłsudskiego 81, 34-600 Limanowa

Świadomość ratuje życie – kampania „Ja już, a Ty?” w naszej szkole

Świadomość ratuje życie – kampania „Ja już, a Ty?” w naszej szkole

Październik to miesiąc świadomości raka piersi – nowotworu, który wciąż pozostaje najczęściej rozpoznawanym u kobiet zarówno w Polsce, jak i na świecie. Kluczowe znaczenie w walce z tą chorobą ma profilaktyka, regularne badania oraz wczesne wykrycie zmian, które mogą uratować życie.

Z tej okazji, 29 października 2025 roku, dziewczęta z naszej szkoły miały okazję uczestniczyć w spotkaniu z p. Joanną Piórkowską, przedstawicielką Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Limanowej, zorganizowanym w ramach kampanii profilaktycznej „Ja już, a Ty?”.

Podczas zajęć uczennice zdobyły cenną wiedzę teoretyczną na temat profilaktyki raka oraz wzięły udział w pokazie nauki samobadania piersi. Miały także możliwość samodzielnego przećwiczenia poznanych technik na fantomie, co pozwoliło im lepiej zrozumieć, jak ważne jest regularne kontrolowanie swojego zdrowia.

Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Krakowie, we współpracy z 5. Wojskowym Szpitalem Klinicznym z Polikliniką SPZOZ w Krakowie, po raz kolejny włączyła się w działania na rzecz profilaktyki raka piersi. W tym roku ruszyła już 5. edycja kampanii „Ja już, a Ty?” (#jajuzaty), której celem jest zachęcenie Małopolanek do regularnych badań i rozmów o profilaktyce.

Tegoroczna odsłona akcji jest wyjątkowa – bardziej lokalna i mocno osadzona w małopolskiej tradycji. W kampanii pojawił się motyw badań w strojach krakowskich, a w komunikatach wykorzystano elementy regionalnej gwary, by jeszcze bardziej podkreślić nasze przywiązanie do lokalnej tożsamości.

Zachęcamy wszystkich do włączenia się w tę inicjatywę. Wystarczy poświęcić kilka minut w miesiącu na samobadanie piersi.

Pamiętajmy – choroba nie czeka, dlatego warto działać już dziś.

Badajmy się regularnie i przypominajmy o tym kobietom, które są nam bliskie – mamie, babci, siostrze, cioci, przyjaciółce. Niech nasz wspólny głos w kampanii „Ja już, a Ty?” dotrze do jak największej liczby kobiet.

Przejdź do treści