REKRUTACJA 2025/2026 - INFORMACJE
ul. Piłsudskiego 81, 34-600 Limanowa

Dzień Bezpiecznego Internetu 2025

Dzień Bezpiecznego Internetu 2025

Dzień Bezpiecznego Internetu 2025 przypadł w tym roku na 11 lutego. Tegoroczne hasło przewodnie: „Razem na rzecz lepszego Internetu”, podkreśla potrzebę współpracy w celu tworzenia bezpieczniejszego środowiska online dla wszystkich.

W ramach obchodów DBI zorganizowane zostały zajęcia warsztatowe dla uczniów pt.:  „ŁEB W WEB CZYLI JAK NIE STRACIĆ GŁOWY W SIECI”, które prowadziła młodzież z nowosądeckiej szkoły w ramach współpracy z Wyższą Szkołą Biznesu – National Louis University w Nowym Sączu. Celem warsztatów było zwiększenie świadomości uczniów na temat niebezpieczeństw związanych z nowymi technologiami oraz wskazanie, jak chronić się przed manipulacją, oszustwami internetowymi i ryzykownymi zachowaniami w sieci.

Kolejnym przedsięwzięciem była organizacja wyjścia  uczniów do Limanowskiego Domu Kultury na projekcję filmu: „Sala samobójców. Hejter”.  Film stanowił doskonały punkt wyjścia do dyskusji z uczniami na palące tematy wychowawcze. Jest rekomendowany przez Portal EdukacjaFilmowa.pl, którego autorami są wykładowcy uniwersyteccy z całego kraju, krytycy filmowi, uznani dydaktycy i metodycy nauczania. „Hejter” to kontynuacja nakręconej niemal dekadę temu: „Sali samobójców”. Film uderza krytyką nie tylko w media i fora społecznościowe, ale również w szeroko pojmowaną tematykę hejtu – począwszy od tego występującego na co dzień w internecie, aż po ten dostrzegalny w życiu codziennym oraz w samej polityce.

W ramach DBI 2025 uczniowie wzięli również udział w lekcji online prowadzonej przez organizatorów i partnerów DBI pt.:  „Dopamina” – co zrobić, żebyśmy to my kontrolowali technologię, a nie technologia nas?”.

Ideą DBI jest podkreślanie siły współdziałania w dbaniu o cyfrowe bezpieczeństwo.

Zachęcamy wszystkich do aktywnego uczestnictwa we współtworzeniu twórczego i bezpiecznego środowiska on-line.

Zespół psychologiczno-pedagogiczny i nauczyciele OSEhero.

Przejdź do treści