14 listopada 2024 r. odbyło się spotkanie edukacyjne Powiatowego Rzecznika Konsumentów p. Anety Biedroń – Twaróg z uczniami 5. klas w zawodach: technik rachunkowości, technik ekonomista, technik żywienia i usług gastronomicznych, technik budownictwa oraz technik handlowiec. Jego celem było poszerzenie wiedzy o prawach i obowiązkach konsumenta. Pani rzecznik omówiła, na czym polegają procedury reklamacyjne, różnice pomiędzy gwarancją a rękojmią, a także niezgodność towaru z umową, która obowiązuje od 2023 roku. Na przykładach przybliżono uczniom niebezpieczeństwa i zagrożenia, wynikające m.in. z nieprzemyślanych zakupów w Internecie. Młodzież dowiedziała się też, na czym polega rola rzecznika, jaką pomoc świadczy na rzecz mieszkańców powiatu. Jednym z jego podstawowych zadań jest zapewnienie bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony praw oraz interesów konsumentów.
W czasach dynamicznie rozwijającego się rynku i coraz większej liczby transakcji online
-edukacja konsumencka to bardzo ważny temat, który dotyczy nas wszystkich. Istotne jest to, aby zrozumieć swoje prawa i obowiązki, by być świadomym uczestnikiem obrotu towarowego.






